Ευχετήρια κάρτα

injection

Κι εκεί που γράφεις ότι όλα καλά, ότι επιτέλους μπορείς τώρα να δεις και τα θετικά της ξένης χώρας και να προσπαθήσεις να τα εκμεταλλευτείς, απροσδόκητα, χωρίς προεργασία, χωρίς προειδοποίηση, σε κοπανά κατακέφαλα.

Βροχερή νύχτα. Σχεδόν ερημιά. Η διαδρομή γνωστή, την κάνουμε κάθε μέρα. Είναι αργά για τους ντόπιους, γύρω στις 8. Η βρεγμένη γυαλάδα από τα φώτα των στύλων μόλις προλαβαίνει να καταγραφεί στη συνείδηση πριν μείνει πίσω, ήδη πια παρελθόν. Τα λάστιχα τρίζουν σκορπίζοντας γύρω σύννεφα από λασπερές πιτσίλες. Υγρή, ζεστή θαλπωρή, στο ραδιόφωνο pop μουσική και αμερικάνικες διαφημίσεις, παιδικές φωνές και ζουζουνίσματα στο πίσω κάθισμα, να προσέξω το φρένο, ο δρόμος γλυστράει. Στα νωτισμένα παράθυρα τα φωτάκια από τις στολισμένες χριστουγεννιάτικες αυλές διαδέχονται το ένα το άλλο, λαμπυρίζοντα αστέρια σε διαστημική διαδρομή, μικροί κομήτες που ξεπετιούνται ανάμεσα στην παλινδρομική κίνηση των υαλοκαθαριστήρων.

Ποιος σάλεψε; Είναι κανείς εκεί;

— Τι λες, με ξέχασες κιόλας;
— Μα ποιος είναι;
— Μη γίνεσαι γελοία. Τόσους μήνες ήμασταν ένα εσύ κι εγώ και τώρα κάνεις πως δε με γνωρίζεις;

Το κοιμισμένο θηρίο χαμογελά χαιρέκακα, καθώς ανοίγει το ένα του μάτι και τεντώνεται νωχελικά. Πού είμαι; Τι δουλειά έχω εγώ εδώ; Η ανυπαρξία, που είχε σωπάσει για καιρό καταχωνιασμένη σε αθέατα βάθη, ξεπηδά ξαφνικά ολοζώντανη, μου χαϊδεύει απαλά το μάγουλο και πάει να με παρασύρει στη σκοτεινή δίνη της.

Πέντε λεπτά, αυτό ήταν, η αίσθηση άρχισε πάλι να μουδιάζει. Το ατίθασο δάκρυ  – βγαίνουν ακόμη αυτά; – έχει ήδη μισοστεγνώσει και κανείς δεν το πήρε χαμπάρι. Σε μερικές στιγμές θα έχει επιδράσει πλήρως η καινούργια δόση αναισθητικού και η νάρκωση θα έχει ολοκληρωθεί ξανά.

Βρίσκομαι εδώ. Καλές γιορτές, αγαπημένη. Παρότι αλλάζεις ερήμην μου, παρότι αλλάζω ερήμην σου, παραμένεις ακόμη εντός μου. Καλές γιορτές, αγαπημένοι. Οι καθημερινότητές μας σταθερά απομακρύνονται, αλλά η θέση μου είναι ακόμη μαζί σας.

Βρίσκομαι εδώ, είναι αλήθεια, και για να το αντέξω χτίζω μια καινούργια, διαφορετική ζωή. Ανήκω όμως ακόμη εκεί. Καλές γιορτές, λοιπόν. Και, εν καιρώ, και καλή αντάμωση.

8 thoughts on “Ευχετήρια κάρτα

  1. Σςςςς κλείσε για λίγο “το θηριο στο κλουβι”….& και να περάσεις ΟΜΟΡΦΑ Χριστούγεννα με τους αγαπημένους σου…. και σίγουρα εδώ υπάρχουν πολλοί που σας σκεφτονται. Σε φιλωωωω. Ντορα

  2. Hello κοριτσάκι,

    Δε μιλάμε συχνά αλλά η σκέψη μας είναι πολύ συχνά κοντά σας. Οι γιορτές
    είναι πάντα παραπάνω συναισθηματικά φορτισμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να
    ανασύρουν κρυμμένα συναισθήματα. Πλέον καταλήγω ότι αποτελεί φυσικό νόμο,
    το παρατηρώ από μικρό παιδί 🙂

    Ανήκεις και εδώ και εκεί, μη μπαίνεις σε διαδικασία να διαλέξεις, δεν έχει
    νόημα. Η πραγματική αλήθεια είναι ότι η αίσθηση του που ανήκεις αλλάζει
    κάθε φορά ανάλογα με το πιο κομμάτι σου υπερτερεί μέσα σου κάθε φορά. Οπότε
    κατά μία έννοια θα μπορούσες να πεις ότι δεν έχει νόημα να βρεις μια
    καθολική απάντηση αφού αυτή αλλάζει ερήμην σου στην ουσία ανάλογα με τη
    στιγμή και τι αυτή φέρνει, ή να προαποφασίσεις ότι και τα δύο εγώ σου όσο
    αντιφατικά και αν είναι, είναι κομμάτι σου και ανάλογα τη στιγμή θα δέχεσαι
    ότι υπερισχύει το ένα ή το άλλο. Αυτό προσωπικά για μένα είναι το πιο
    δύσκολο κομμάτι γιατί αδυνατώ να δεχτώ ότι υπάρχουν αντιφάσεις μέσα μου,
    αλλά η παρατήρηση τους τόσα χρόνια μου το αποδεικνείει συνέχεια 🙂

    Εύχομαι να περάσετε όμορφες, ζεστές και αγαπησιάρικες γιορτές με οικογένεια
    και φίλους και αυτό να είναι σε ισσοροπία με τη γλυκιά θλίψη που προκαλούν
    όσοι και όσα βρίσκονται μακρυά.

    Σε φιλώ
    Γεωργία

  3. Χρόνια πολλά Ναταλού,
    με περισσότερη χαρά, πάντα υγεία (πώς φαίνεται ότι μεγαλώνουμε) και μικρότερο, πολύ μικρότερο “εσωτερικό θηρίο”.
    Φιλιά

  4. χρονια σου πολλα πολλα και ευτυχισμενα παντου και παντα θα εισαι το υπεροχο αυτο ατομο που μολις γνωριζω ,αλλα βαθια υποψιαζομαι,!

  5. Ναταλία μου!!!!!
    Όλοι έχουμε (σε διαφορετικούς τομείς) τις εσωτερικές αντιφάσεις μας, οι οποίες άλλους βαζανίζουν πολύ κι άλλους βασανίζουν λίγο. Σε σκέφτομαι πολλές φορές γιατί, δεν ξέρω αν το θυμάσαι, αλλά η αδερφή μου ζει μόνιμα στη Στοκχόλμη κι ενώ όλες οι συνθήκες της ζωής της εκεί φαίνονται ιδανικές και αξιοζήλευτες, ωστόσο η ίδια έχει ένα της κομμάτι μεγάλο εδώ που όσο και να μιλάμε στο τηλέφωνο δεν καλύπτεται. Το συζητάμε σου λέω πολύ πολύ συχνά. Τελικά δεν ξέρω αν υπάρχουν λόγια ανακούφισης ή αν απλά ο καθένας έχει το δικό του τρόπο να αντιμετωπίζει τα εσωτερικά θηρία, ό,τι κι αν είναι αυτά. Μιλάω εγώ που τον τελευταίο χρόνο έχω γίνει ένα με το θηρίο… Άσε…
    Παρόλα αυτά, να κάνω κι εγώ την ευχή μου για τις φετινές γιορτές: εύχομαι να περάσετε όμορφα, να έχετε τη δυνατότητα με τις συνθήκες που έχετε να ευχαριστιέστε τις στιγμές σας, να έρθει μια χρονιά πιο όμορφη από οποιαδήποτε άλλη και να τα πούμε με το καλό κι από κοντά!!!!
    (μια φίλη μου έχει γράψει ένα βιβλίο για το μαστιχόδεντρο για να το κάνει δραματοποίηση σε σχολεία. Θα σε ενδιέφερε η εικονογράφηση;)

    Φιλιά πολλά και πολλή πολλή αγάπη!!!!

  6. Καλά κι ευλογημένα Χριστούγεννα σε όλους σας!! Και μην ξεχνάς ; ¨οπου γης και πατρις¨
    Από όλο το Αδαμιδαίικο……με πολύ αγάπη!!!!

  7. ……Αυτές τις μέρες, παντα θυμάμαι τις όμορφες στιγμές στο σπίτι σας να φτιάχνουν τα παιδιά χριστουγεννιάτικα!!!! Τι ωραίες αναμνήσεις!!!!

  8. Θερμές ευχαριστίες σε όλους για τα σχόλια. Για σας είναι μόνο μια πληκτρολογημένη γραμμή, για μένα έρχονται στιγμές που τα νιώθω σαν μετάγγιση αίματος.

Leave a Reply

