Είμαι Έλληνας!

Αυτές τις μέρες όλοι κινούμαστε στον παλμό των μετεκλογικών εξελίξεων. Όμως την ίδια στιγμή η καθημερινότητα συνεχίζεται…

Όπως ήδη γνωρίζετε όσοι με διαβάζετε εδώ, με απασχολεί πάρα πολύ το τι σημαίνει η έννοια “Έλληνας” σήμερα, τόσο για μας όσο και για τους μη Έλληνες. Με τη χώρα μας να περνά την παρούσα πολιτιστική και πολιτικοοικονομική κρίση, διαρκώς αναρωτιέμαι εάν τελικά η ουσία της περιορίζεται στην κολλημένη αρχαιολατρεία, τη στερεοτυπική εικόνα “ουρανός, ήλιος, θάλασσα, λαϊκή τέχνη” που μας κληροδότησε η γενιά του ’30, σε souvlaki, tzαtziki, Greek yogurt και OPA! ή εάν (εύχομαι βαθύτατα) επεκτείνεται και σε ζωντανή, ουσιαστική αξία για τον πολίτη του σύγχρονου κόσμου. Ιδιαίτερα με προβληματίζουν όλα αυτά σε σχέση με τα παιδιά μου, που τώρα μεγαλώνουν στην Αμερική.

Στις ίδιες αναζητήσεις προσπαθώ να απαντήσω και ως δασκάλα στο ελληνικό απογευματινό σχολείο όπου διδάσκω. Πάντα με ενδιαφέρει η αίσθηση των μαθητών μου για το πώς είναι να μεγαλώνουν ως Έλληνες δεύτερης και τρίτης γενιάς στην Αμερική, μια αίσθηση που η ίδια δεν μπορώ να έχω από προσωπική εμπειρία.  Με αφορμή, λοιπόν, μια πρόσφατη σχολική γιορτή, ετοιμάσαμε στην τάξη (Έκτη Δημοτικού) ένα σχετικό βίντεο.

 


Η ανάρτηση αναδημοσιεύτηκε στο διαδικτυακό ντοκιμαντέρ Νέα Διασπορά.
Θερμές ευχαριστίες.

New Diaspora

 

5 thoughts on “Είμαι Έλληνας!

    • Ξανθίππη δεν ξέρω τι πρόβλημα έχει αυτό το blog και τα σχόλιά σου τελευταία βγαίνουν σαν να τα έχω γράψει εγώ!

  1. Bravo Wonderful job with the video!! I am a Greek American who was born in Greece but grew up in New York. All the years I was living in NY I longed for my home country. It is something that is never lost, the music, the light, the beaches.. that feeling of being home and of belonging, that you get from your family.

Leave a Reply

